The Praxis Effect

Kolektif Reklamcılık Nedir?

"360° Reklam Ajansı" Dönemi Bitti
Artık "
360° Hizmet Çözümleri" Konuşulmalı


Markaların; tasarım, video prodüksiyon, web sitesi ve dijital pazarlama gibi hizmetler için ayrı reklam ajansları ile çalışma alışkanlığı bulunduğu gibi, birçok markanın ise bütün bu hizmetler için tek bir reklam ajansı ile muhatap olma isteği de bulunuyor.

Markalarına yön veren satış departmanları, pazarlama ekipleri ve yönetim için tek bir adres ve tek bir muhatap ile çalışmak istemekte haklı.

Bu çalışma biçimi hem sürecin yönetimini hızlandırıyor, hem de takibini kolaylaştırıyor.

Ancak her ikisini de "markanın en iyi hizmeti alması" kapsamında değerlendirecek olursak; iletişim ve süreçlerin bir bütün olarak yönetilmesi açısından tek ajans modeli ideal görünürken, her bir başlıkta en iyi hizmeti almak için ise farklı ajanslarla çalışma biçimi en iyi çözüm olarak karşımıza çıkıyor.

Farklı ajanslarla çalışmak markanın her alanda en iyi hizmeti almasını sağlamakla birlikte, ajansların birbirleri olan üstü kapalı rekabetleri dolayısıyla; çalışmalarında asla tamamen şeffaf ve dürüst bir işbirliğinin gerçekleşmemesine sebep oluyor.

Reklamcılık bir bütün ve özellikle dijital pazarlamanın başarısında; web sitesi, sosyal medya hesapları, reklamlarda kullanılan metinlerin dili, markanın sloganı, logosu, bannerları, ürün ve hizmetleri tanıtan videoların önemi çok büyük.

Hatta ve hatta; çağrı merkezleri, operasyonel süreçlerin yürüten in-house ekip ve CRM sistemi bile reklamın başarısına etki eden unsurlar.

Oysa genellikle dijital pazarlama alanında başarılı olan performans ajanslarının, aynı başarıyı sosyal medya veya tasarımda gerçekleştiremeyişi veya sosyal medya ve tasarıma odaklı kreatif ajansların yine dijital pazarlama, website yapımı ve bunların performansında aynı başarıyı segileyemeyişi gibi nedenlerle bütün hizmetleri tek bir ajanstan alma isteği markanın tatmin olamayışı veya mağduriyeti ile sonuçlanıyor.


The Praxis çıkış noktasını, yeni dönemde "360 derece reklam ajansı" kavramının ortadan kalktığı, yeni normal sürecinde çalışma alışkanlıklarının ve ajans yapılarının farklı olacağı tespitiyle ortaya koymuş bulunuyor.

Günümüzde artık "360 derece reklam ajansı" kavramının yerini 360 derece reklam çözümlerinin alması gerektiğini söylüyor.

Yaklaşımındaki bu fark, markalar için reklamcılık sürecini en iyilerle yürütmeyi mümkün kılıyor.

The Praxis işe "Reklam Ajansı" tarafında bütün süreçleri yönetebilecek bilgi birikimi ve tecrübeye sahip yöneticilerden oluşan bir ekip kurarak başladı.

Bu ekip hem size doğrudan hizmet verebilecek bilgi birikimi ve tecrübeye sahip olmakla birlikte; bazı kreatif çalışmalar, video prodüksiyon ve programlama hizmetleri için ise size en iyi çözümleri anahtar teslim şekilde sunabilmek için Reklam Kolektifini oluşturdu

The Praxis Reklam Kolektifi, sektör profesyonellerinin kolektif çalışma sistemiyle bir araya gelerek hizmet verdiği daha geniş bir yapıdır.

Kolektifin ajanstan farkı ise; merkeziyetsiz ve hiyerarşisiz oluşudur. Süreç ve hizmetlere dair bütün kararlar ortak akılla alınırken, tasarım hakkında tasarımcı, video hakkında videographer, sosyal medya hakkında sosyal medya yöneticisinin sözü önceliklidir.

Bu sayede herhangi bir disiplinin yaklaşımı diğerlerini bastırmayacağı gibi, hem dijital pazarlamada, hem kreatif işlerde, hem sosyal medyada, hem de video prodüksiyon konusunda en iyi hizmetin verilebilmesi mümkün olacaktır.

Sektörün en iyi grafik tasarımcıları, en iyi prodüksiyon şirketleri, farklı sektörlerde reklam kampanyaları yürütme tecrübesi edinmiş dijital pazarlama uzmanları, iletişim süreçleriniz ile ilgilenecek PR ajansı ve danışmanları,
işte tüm bunlara The Praxis Reklam Ajansı ile çalışarak ulaşabilirsiniz.

Kolektif Reklamcılık

İletişim Formu

Aşağıdaki butondan toplantı takvimi oluşturabilir veya formu doldurarak bizimle iletişime geçebilirsiniz

The Praxis Reklam Sanayi Ticaret Ltd. Şti